Yıllar boyunca sağlık kampanyaları ve bilimsel araştırmalar sobre sütlü soğuk içeceklerin riskleri Amerikalıların 2000 yılı civarında zirveye ulaştığı kola tüketimi azalmaya başlamasının önemli nedenlerindendir. Ocak ayında paper Nature Medicine'de yayınlanan bir çalışma, 2020 yılında şekerle tatlandırılmış içecekler nedeniyle dünya çapında yeni 2.2 milyon tip 2 diyabet ve 1.2 milyon kardiyovasküler hastalığa yol açtığını ortaya koymuştur. Ancak hala birçok kişiye bu bilgi ulaşmamış durumda — şu anda Amerikalıların ortalama her gün yaklaşık 12 ons şekersiz soda tükettiğini görüyoruz. Her kişinin doesn't drink any soda Her sebep, her gün 24 ons içiyor var biri.
Neden hala bir hastalığa neden olan içeceği çok tüketiyoruz?
Sekiz yıl önce, iki papaz davaya girdi Coca-Cola , öncelikle ülkenin en popüler gazoz şirketi ve Amerikan İçecekler Birliği'nin Coca-Cola'un şekerli içecekleri satışındaki aldatıcı pazarlama ve etiketlendirme uygulamaları hakkındadır." complaint , açığa alınan iddia Washington D.C.'deydi ve Coca-Cola'un şekerle doldurulmuş içeceklerin kronik hastalıklara yol açabileceği bilim konusunda farkındayken bu bağlantıyı körüklemek yerine agresif bir halkla ilişkilendirme kampanyası yürüttüğü yönündeydi. Bazıları, davaların Coca-Cola'nın düşmanlığını arttıracak şekilde kamuoyunun görüşünü değiştireceğini düşünüyordu - OxyContin'in bağımlılığa sahip olmasıyla ilgili yanıltıcı pazarlama hakkında 2007'deki hukuki sürecin aynı etkiye sahip olacağını düşünüyorlardı. Purdue Pharma . Ancak benim yeni kitabımda bu konuyu ele alıyorum, " Sweet and Deadly Her herhangi bir saldırı sağlık savunucuları tarafından yapıldığında, Coca-Cola ve destekçileri iletilerini ustalıklasavuşturmuşlardır.
Gibi tütün şirketleri gibi, Coca-Cola da milyonlarca dolar harcayarak bilimi manipüle ederek soda'nın sağlık masraflarını halktan gizlemiş ve şekerin risklerini küçümseyen propaganda yapmış durumda. Aslında Coca-Cola bu oyunu tütün endüstrisinden daha uzun zamandır sürdürüyor. Tütün Endüstri Araştırma Komitesi başlattığında, disinformation campaigns İn 1954, o, personel ve stratejilerini Şeker Araştırma Vakfından tamamen alarak aktardı, bu vakfa kısmen Coca-Cola da finansman sağlıyordu. İcecek şirketleri, şu an bilinen halkla ilişkiler stratejisine öncü olmuşlardı ki adı ... diye devam eder ama cümle burada kesilmiştir. Eğer bitmiş cümleyi tamamlamanız gerekiyor ise lütfen tam metni paylaşın. tobacco playbook .
Zamanlar boyunca, 300 milyar dolarlık şirket tüketicileri yanıltan veya tamamen yanlış mesajları yayarak kandırmaya devam etti. Mesajlarını iletmek için kapsamlı bir müttefik ve temsilci grup ağı kullandı; bilim insanlarının ve araştırmalarının da dahil olduğu çeşitli kurumların desteğini kazandırdı ve harcamıştır. milyarlarca dolar reklamlara yatırım yapmak Olanaklarının çoğundan yararlanarak Coca-Cola ile sıcak ve hafif hissettirmeleri temsil edilen kutup ayıları, Noel insanfigürleri ve mutlu aileler arasında bağlantı kurmuştur. Coca-Cola'nın büyük payına rağmen önemli bir hesaplaşmayle karşılaşıp karşılaşmadığına dair belirgin bir gelişme henüz olmamıştır. America's health crisis .
Bir diyet hatalarından biri olan kavramı Coca-Cola yaymaya çalışıyor: Bir kalori her zaman aynı anlamına gelir. Coca-Cola'nın eski baş pazarlaması müdürü Katie Bayne, 2012'de şu şekilde konuşmuştur: "Boş kaloriler konusunda inanmıyoruz." İlerleyen yıl ise şirketin şimdi ki CEOsu olan James Quincey şunu belirtmiştir: "İktisapla ilgili konuştuğumuzda, bir kalori her zaman aynıdır. Uzmanlar net olarak açıklıyor - akademisyenler, hükümet danışmanları ve diyabet dernekleri de dahil olmak üzere — kalori açısından dengeli olması gerekmektedir. Eğer fazladan alıyorsun veya yakınıyorsun, bu soruna yol açabilir; nereden geliyorlarsa gelsinler, bir kalori hep aynıdır."
Ama insan vücudunda, Tüm kaloriler eşit olmayanlardır. — far from it. Research zaman içinde kanıtlanmıştır ki bir calorie of liquid sugar işlemesi aynı şekilde değildir, gibi tam tahılların bir kalorisi veya meyvenin ya da cevizlerinin bir kalorisine. Bu kalorilerde soda içinde olmayan lif, vitamin ve diğer besin maddeleri bulunur.
Coke also promotes the related message of "energy balance." The simplest energy balance argument posits that a calorie of food will be metabolized the same whether it comes from cashews, kale, or Coca-Cola , bu nedenle tüketiciye gıda türünden ziyade yakılan kalorileri tüketilen ile eşitlemesi öğretilmelidir. Coca-Cola özellikle bu denklemin kalori çıkış tarafını vurgulamak konusunda ilgili olmuştur.
Kola şirketinin şeker suyu satmakla ilgisi var. Eğer ürünlerinin satışını azaltmaya çalışırsa, pay-owner'larına karşı yükümlülüklerini ihlal etmiş olur.
Bu konunun odak noktasıydı. Global Energy Balance Network , bir kuruluşun 2014 yılında üniversiteye bağlı araştırmacılar tarafından kurulduğunu belirtiyoruz; Üniversitesi Kolorado ve Güney Karolina Üniversitesinde çalışmaktadır. Birkaç akademisyen arasından Steven Blair, Amerikalılardan diyetin bileşimlerinden kavramına odaklanmalarını sağlamada çaba göstermiştir: vücudu hareket etmeye teşvik eden aktivite konsepti. kalorileri girdir ve çıktı olarak dengelerken . Bir organizasyon için yapılan bir videoda Blair dedi ki: "'Bakın, yemeklerine fazla yerler, çok yerler' şeklinde çoğunlukla popüler medya ve bilimsel basın üzerinde odaklanıyor. Hızlı yiyeceklerin ve şekerli içeceklerin suçu sebebi gösteriliyor ve aslında kesmevidence bu durumun asıl neden olduğu hakkında pek az etkileyici kanıt var."
İn 2015, The New York Times exposé Gösterdi ki Küresel Enerji Denge Ağı sadece Coca-Cola'nın maskesi bir provisional örgütüydu. Şirket bunu kuruluşundan beri finanse etmiş ve yönlendiriyordu ancak bağımsız görünmesini istemişti. Bu durum, o dönemdeki CEO Muhtar Kent'inWall Street Journal'da yazdığı "Daha İyi Yapacağız" başlıklı makaleyi takip ederek halk önünde özür dile getirdi. Coca-Cola bu hikaye için yapılan birçok yorum talebinde bulunduğu şekilde yanıt vermedi.
Ancak bu sadece Coca-Cola'nın yaydığı yanıltıcı mesajların biriydi. Mayıs 2013 tarihli bir blog gönderisinde, Amerikan diyetinden kaloriyi azaltma konusunda başarıları ile övünç duydu ve ürün formülünü değiştirme, porizyon boyutunu küçültme ve promosyonu geliştirme yoluyla bunu sağladığını belirtti. "Dünkü, ABD'deki en üst düzey gıda ve içecek üreticileri önemli bir dönüm noktasına ulaşmıştır: ABD pazarında tamamen 1,5 trilyon kaloji çıkarılmıştır" diyen yazı şimdi silinmiş durumda. "Bu başarının kaynağı, obezitenin özellikle çocuk obezitesinin azalmasına yardımcı olmak için çalışan sağlıklı kilo taahhüt vakfı olan HWCF adlı 16 gıda ve içeçek iş ortağı ile beraber 230 organizasyondan oluşan koalisyona bağlı çabalarından gelmektedir; burada yer alan Coca-Cola şirketi de dahil."
Araştırmanın altında, eski Tarım Bakanlığı Sekreteri dan Glickman ile HWCF'nin başkanı Lisa Gable ve yazar Hank Cardello’nun, Otizm Çözümleri Girişimi tarafındanudson Enstitüsü'nde düzenlenen bir etkinlikte görüldüğü bir fotoğraf yer alıyor. Bu fotoğraf üç bağımsız uzmana rastgele karşılaşmış gibi görünse de, tüm etkinlik Coca-Cola, Pepsi ve diğer gıda şirketlerinin ödediği para karşılığında düzenlenmiştir. Yalnızca Coca-Cola, Hudson Enstitüsü’ne yüzbinlerce dolar bağış yapmışken, HWCF için 5 milyon dolara yakın tutar sağlamıştır.
Şirketin belirtmediği şey, Coca-Cola'nın tam şekerli içecekleri pazarlardan hızlıca çıkarmak veya bu ürünlerin reklamını azaltmak suretiyle çok daha fazla kalori ortadan kaldırabileceğiydi. Bu durumun yanı sıra, aggressively market Bu kalorili içecekler, ancak yeni Coke karışımını sürekli olarak sunmaya devam ediyor ki bu bazı durumlarda, örneğini verirsem Coca-Cola Spiced , contains daha fazla şeker than theoriginal Coca-Cola.
Kola gazlı içeceğinin işi şeker suyunu satmak. Eğer ürünlerinin satışını azaltmaya çalışırsa, pay-ownerlerine karşı yükümlülüklerini ihlal eder. (Verimli toplantıda başkanın şu şekilde açıklamasına karsı olan bir şey: "İşte yaptık, en sonunda sattığımız Kola miktarını ve dolayısıyla kalorilerin sayısını düşürdük!") Beklenmedik olan durum ise Coca-Cola birlikte diğer herhangi bir şirketten daha fazla şekerli içecek satarken, kalan kalorilerle övünerek üst üste geçmeli.
Bir ön grup sonunda şeker destekli konuma biraz fazla gitmek zorunda kaldı. 1980'lere Coca-Cola bir yöneticisinden yola çıkarak kurulan Uluslararası Hayat Bilimleri Enstitüsü, yıllar boyunca besin bilimi araştırmalarını finansörlerine uygun şekilde yönlendirdi; bu finansörler arasında Hershey, Kraft ve diğer şirketler de yer aldı. Kellogg . Ancak ne zaman finanse ettiğinde 2016 research paper Elektronik suçları konusunda artan bir dizi bilimsel çalışmanın sağlık risklerini ele aldı ve bu durum bazı şirket üyeleri için fazla ileri gitmiş oldu. O dönemde Mars sözcüsü olan Matthias Berninger, bu makalenin tüketicilerin daha iyi seçim yapmalarına yardımcı olmayacağı görüşündeendi. Quando Mars Berninger announced in 2018 that they had departed from ILSI, stating, “Our decision stems from our desire not to participate in advocacy-driven research projects which frequently face criticism, usually with valid concerns.” After two more years, Coca-Cola also discreetly withdrew from the organization.
İn 2018, Coca-Cola participate dı n a complıcated front organızatıon t ohelpıt resıs tand aga inst s oppositıon. soda taxes Birkaç Kalifikasyon belediyesinde çeşitli yasalamalar yapılmıştı. Coca-Cola ve gazoz endüstrisi destekçileri, "Kaliforniyalılar Hükümet Harcaması Sorumlulukluluğu ve Şeffaflığı için" adlı bir kampanyanın örtülü olarak düzenlemesini sağlayarak, herhangi bir yerel vergi değişikliği uygulanması önce iki üçlük çoğunluğun oy vermesi gerektiğini gerektiren eyalette kapsamlı bir:initiatifi desteklemeye yönelik imza toplama faaliyetleri gerçekleştirdiler. Bu tür bir initiatif, belediyelerin ve sendikalardaki düşmanlığını çektiği için Coca-Colaya müzakere gücü kazandırıyordu. İmzanın elde edilmesiyle beraber, gazoz ittifakı Sanktuaro'ya gitti ve anlaşmayı sağlamayı başardı. Biz bu girişimi geri çekeceğiz diye konuşmuşuz, dediler; yeni gıda ürünlerine olan verge eklenmemesi konusunda 2030 yılına kadar yasanın geçeceğini karşılıklarında bırakmak şartıyla. Legislators took the deal ve bu önlemi bütçe yasası üzerindeki eklenti olarak kabul ettirdi. Bu strateji, öne çıkan önleyici yöntem, aynı zamanda silah hakları gruplarına da fayda sağlamıştır.
Coca-Cola oluşturmuş bu karmaşık paralel dünya, tüketiciları yanıltmak için kullandıgı şekerleme içeceklerin sağlık riskleri Ve stratejik eylemler gerçekleştirelim, örneğin sodanın vergilendirilmemesini önlemek. Yukarıda bahsedilen tüm zararsız görünen, Coca-Cola tarafından finanse edilen gruplar, kamusal görüşün Coca-Cola karşı ters yönde dengesizleşmesinin önlenmesi amacıyla tasarlanmış bir planın parçasıdır; bu durum diğer şirketler için de geçerliydi, örneğin tütun şirketi Philip Morris ve Purdue Pharma gibi firmalar için. Exxon . In the 2024 Axios Harris Poll 100, bir şirket imajı sıralamasıdır ve burada Coca-Cola'nın "iyi" puanla 27. sıradasında yer aldığını, Exxon'un ise "adi" notla 86. sırada olduğunu görüyoruz. Kurulan BİS stratejisi, Coca-Cola'yı iyilik dolu bir hava etrafına sarılmış gibi gösterirken aynı zamanda karlı kalmayı ve sürekli yatırıcılarına karşılıklar vermeyi sağlamaktadır.
Ve o DC davası? Yıllarca süren bu süreçte, Coca-Cola'nın üst düzey hukuki ekibi başarılı bir şekilde davanın kapsamını kısıtladı. İddialılar 2019'da dava çekmecesini kapattı. Bu sefer de Coke kazandı.
Murray Carpenter is a health and science reporter as well as the writer behind "Sweet and Deadly: How Coca-Cola Spreads Misinformation and Makes Us Ill" and "Caffeinated: How Our Everyday Addiction Aids, Harms, and Captivates Us."
Bu hikaye " Sütlü ve Ölümcül: Nasıl Coca-Cola Bilgilendirmeyi Zedeleştiriyor ve Bizi Hastalıktan Kurtarıyor Murray Carpenter tarafından. Telif Hakkı 2025 Massachusetts Institute of Technology.
Eğer bu hikayeyi beğenmişseniz, kesinlikle takip etmeyi unutmayın. Business Insider on MSN.