
Meta'nın 2010'lar başlarında tüketici davranışlarının değişerek mobil uygulamalardan tarfeder olduğu dönemde rekabet yeteneğini kaybettiği iddia ediliyor. FTC, Instagram ve WhatsApp gibi platformların yaygınlık kazandığı sırada firma ilk önce benzer ürünleri piyasaya sürmeye çalıştıktan sonra bunları sırayla yaklaşık 1 milyar dolarlık ve daha sonrasında ise 19 milyar dolar karşılığında satın aldıkları için bu durumu rakipleri üzerindeki baskı unsuru olarak gördü. FTC adına konuşan baş avukat Daniel Matheson'a göre Meta, Amerika Birleşik Devletler'in kamu düzenleyicisi olan FTC tarafından ülkedeki rekabete karşı suçlu görülüyor.
İlginizi ÇekebilirZuckerberg, sorgulamanın sonunda arkadaşları ve ailenle ilişkiye girmenin Meta ürünleri için hala temel bir bileşeni olduğunu kabullendikten sonra, sosyal medianın yıllar boyunca gelişmiş ve artık yeni, keyif verici içeriğe yoğunlaştığı noktayı belirtti.
FTC, Meta'nın sosyal medyada %77 ila %85 arası bir pazar payına sahip olduğuna işaret ediyor. Davanın görülme süresi muhtemelen birkaç hafta alacak olarak tahmin ediliyor. FTC, 2020 yılında Meta'ya yönelttiği suçlamalarda, şirketin 2012'de Instagram'u 1 miliar dolarla ve 2014'teWhatsApp'ı 19 miliar dolar karşılığında satın alma hareketinin, şirketi daha da güçlü hale getirerek yasalardan uzaklaşmasını amaçladığını savunuyordu.
Mavi Vatan komşuyu gerdi